DEZE WEEK DI 16 - ZO 21 APRIL

❤️ Word hartsvriend en krijg €2,50 korting op je filmkaartje!
Tot gauw in jouw theater!

DINSDAG 14:30 TOPFILM ALS IK MIJN OGEN SLUIT | AL
In Als Ik Mijn Ogen Sluit vertellen vrouwen die de Japanse kampen hebben overleefd over hun ervaringen en hoe zij daar later in hun leven mee omgingen.Wanneer de vrouwen hun ogen sluiten, komen deze ‘vergeten’ verhalen opnieuw naar boven.

DINSDAG 19:30 LEZING FORTEN EN HET SPOEL VAN EVERDINGEN
i.s.m. Voet van Oudheusden
De lezing wordt gegeven door Chris Will. Hij zal daarbij uitgebreid stilstaan bij de rol en betekenis van Werk aan het Spoel, Fort Everdingen en de Diefdijk. Veel Culemborgers kennen deze plekken wel, soms vanwege de horeca of het bijzondere bier dat er geproduceerd wordt, maar het is goed om te weten dat de beide forten én de Diefdijk deel uit maken van de Hollandse Waterlinies en sinds 2021 Unesco Werelderfgoed zijn.

WOENSDAG 20:00 JAZZ JAM SESSIE
In de Culemborgse jazz jamsessie kan iedereen meespelen of zingen die dat wil. De sessie wordt afgetrapt door een bestaande jazz formatie, vandaag is dat Het Bommels Jazz Combi.

DONDERDAG 20:15 STIP - VIER x VIER DANS | THEATER A/D RIJN
De nieuwste generatie dansmakers los van het gebaande pad. In VIER x VIER gaan choreografen Jefta Tanate, Charles Pas, Cheroney Pelupessy & Laura Daelemans terug naar de essentie van dans. Met het lichaam als verbeeldingskracht en los van het gebaande pad, brengen ze vier korte performances. Persoonlijk, energiek en vol op de creativiteit. Solo, duet en trio, hiphop, modern en mime: alles komt voorbij. Neem plaats rond de dansvloer, laat je verbeelding prikkelen en ga mee op avontuur met de nieuwste generatie.

VRIJDAG & DO 25 APRIL 20:15 THE PROMISED LAND | 16+
Historisch drama over de vaderloze kapitein Ludvig von Kahlen (Mads Mikkelsen), die ervan overtuigd is dat zijn vader van adel was en hij daarom recht heeft op een stukje land. 1755, Denemarken. Kapitein Ludvig Kahlen heeft zichzelf als doel gesteld de ongetemde Deense heide leefbaar te maken om in naam van koning Frederik V een kolonie te bouwen. In ruil hiervoor verwacht hij een koninklijke titel met bijbehorende eer en rijkdom. Kahlen heeft er echter al snel een vijand bij.

ZATERDAG 20:15 DE TERUGREIS | 9+
Jaap (Martin van Waardenburg) is al bijna 50 jaar samen met Maartje (Leny Breederveld). Waar de nukkige Jaap niet veel zin meer heeft om dingen te ondernemen, zit de soms wat verwarde Maartje nog vol levenslust. Als het echtpaar een brief ontvangt van een oude vakantievriend, laat Jaap zich met gepaste tegenzin overhalen om hem op te zoeken in Zuid-Europa. Zoveel jaar later reizen de twee in hun oude auto door een totaal veranderd Europa; kibbelend, maar ook de ene herinnering na de andere ophalend. Onderweg komt Jaap tot het pijnlijke besef dat zijn vrouw dementerend is.

ZONDAG 11:00 DE KONING VAN KARTON | 4+
“Koning van Karton” is een speelse muzikale danstheatervoorstelling over vriendschap; over ontmoeten, samen spelen en vrienden delen.
Fanasierijk, met livemuziek voor kinderen vanaf 4 jaar, geïnspireerd op het prentenboek “Het kartonnen kasteel” van Linda Sarah en Benji Davies.

ZONDAG 20:15 WICKED LITTLE LETTERS | 12+ ⭐️EXTRA GEBOEKT⭐️
Een 'heerlijk vulgair' en messcherp zwarte komedie-mysterie vol Britse humor met Oscar en BAFTA winnaar Olivia Colman en Oscar en BAFTA genomineerde Jessie Buckley in de hoofdrollen.

Tot gauw in jouw theater!
Tickets > https://www.theaterdefranscheschool.nl/programma

DEZE WEEK DI 23 - ZO 28 APRIL

Twee dansvoorstellingen in Theater de Fransche School!